16 Ocak 2010 Cumartesi

URLOpener ile birden fazla internet adresini aynı anda açın


Bazen birden fazla internet adresine girmemiz gerekebilir. Çoğu kişi böyle bir durumla karşılaştıklarında tüm internet adreslerini tek tek kullandıkları tarayıcılarına yazıyor. Bugün URLOpener isimli bir siteye rastladım. URLOpener birden fazla internet adresini size vakit kaybettirmeden açacağının sözünü veren bir internet sitesi. Sıklıkla birden fazla internet adresini aynı anda açması gereken bir kişi olduğum için hemen URLOpener'ı dikkatlice incelemeye karar verdim.

URLOpener'a girdiğimde karşıma kullanılması kolay bir sayfa çıktı. Çıkan sayfada benden aynı anda girmek istediğim internet adreslerini belirli bir alana yapıştırmam veya yazmam isteniyordu. Bende aynı anda girmek istediğim tüm internet adreslerini tek tek yazdım. İnternet adreslerini tek tek yazdıktan sonra "Submit" tuşuna bastım. Karşıma yeni bir sayfa daha çıktı. Bu yeni sayfada tüm internet adreslerini aynı anda açabileceğim "Open All" tuşunu görünce bir anda çok sevindim ve hemen "Open All" tuşuna bastım. Ama sadece yazdığım adreslerden bir tanesi açıldı ve diğerleri Internet Explorer'ın Pop-up blocker'ına takıldı. Daha sonra URLOpener'ın diğer bir özelliği dikkatimi çekti. Yazdığım internet adreslerine klavyemin "Ctrl" tuşuna basılı tutup mouse (fare) ile tıklarsam tek tek internet adreslerini tarayıcımla açabileceğim bu özelliği de hemen Internet Explorer ile test ettim. Bu sefer herhangi bir engele takılmadan yazdığım internet sitelerine giriş yapabildim.

Aklıma birşey takıldı. Internet Explorer'da Pop-up blocker'a takılan URLOpener acaba Google Chrome'da nasıl çalışacaktı? Hemen Google Chrome ile URLOpener'ı test ettim ve URLOpener'ın Google Chrome ile kusursuz çalıştığını fark ettim.

URLOpener'a uyguladığım testlerden sonra bir değerlendirme yapmam gerekiyor. Internet Explorer kullananların URLOpener'ı kullanmaları zor olabilir. Kullanamazsınız demiyorum fakat amacınız birden fazla internet adresini aynı anda hızlıca açmak olduğu için kesinlikle tavsiye etmiyorum. Çünkü Internet Explorer'ın karşınıza çıkaracağı Pop-up blocker engeli yüzünden internet adreslerini aynı anda hızlıca açabilmeniz zor gibi gözüküyor. Bu noktada bence URLOpener'ı kuran kişilerin de bu durumla ilgili bir çözüm bulmaları gerekiyor. Çünkü günümüzde Internet Explorer kullanıcılarının sayısı oldukça fazla. Örneğin ben sadece Internet Explorer kullanan bir kişi olsaydım bir daha URLOpener'a ne zaman girerdim bilmiyorum.

Yine de URLOpener'ı siz de kendi kullandığınız tarayıcınızla test edin. Ben sizin için Google Chrome ile test ettim. Google Chrome tarayıcınızla URLOpener'ı rahatlıkla kullanabilirsiniz ve hiçbir engele takılmadan birden fazla internet adresini aynı anda hızlıca açmanın keyfini yaşayabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

ARŞİV

 

inteko. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com